שימוש בספרינקלרים בזמן התלקחות שריפה יכול להציל חיים

במקרה של שריפה, במיוחד במבנים גדולים, קיים חדר ייעודי שנמצא תחת פיקוח מתמיד, הן על ידי נציג הכבאות והן על ידי צוות ביקורת אש מוסמך המבצע ביקורות מקיפות בהתאם לצרכי הלקוח. בחדר מאכסנים את כל ערכות כיבוי האש הנחוצות למצבי חירום. את חדר המערכות ניתן למצוא במבנים רבי קומות – ציבוריים ומסחריים, בתי עסק בעלי פוטנציאל גדול להתפרצות אש כגון מסעדות ועוד.

לכיבוי יעיל של השריפה, מתוגברים בתקרות המבנה ספרינקלרים (מתזים) הפועלים באמצעות הפעלת לחץ מים חזק שעוזר לכיבוי השריפה במהירות. למתזים תפקיד חשוב בהצלת רכוש וחיי אדם. ככל שהבניין גבוה יותר – כך הוא זקוק ללחץ מים חזק יותר כדי להשתלט באופן יעיל על השריפה, עוד בטרם הגיעו כוחות ההצלה והכיבוי אל המקום.

לספרינקלים אחריות רבת משקל בתהליך השריפה ובהשתלטות על האש. לא מעט פעמים שימוש מהיר ונכון במשאבות אלה הצילו פגיעות רבות ברכוש ובנפש. לכן הן נבדקות באופן מחמיר על ידי צוות הכיבוי והוועדות השונות לרישוי בתי עסקים. לכיבוי יעיל של שריפה חשוב להקפיד על לחץ מים גבוה המאפשר הזרמה חלקה, מהירה וחזקה של מים אל כל אזורי הדליקה. תכנון נכון של הטמעת מקורות המים לצד שמירה על כללי הבטיחות, התקנת לוחות פיקוד ואבטחה שישמרו על רמת לחץ תקינה – הן גורם מפתח בהצלת חיי אדם ובשמירה על רכוש בזמן שריפה. חשוב לציין שבכל מצב של שריפה פועלות משאבות כיבוי האש – על מנת למנוע מצב של איבוד שליטה שמגיע ברוב המקרים במהירות רבה.

לכל מבנה חשוב להתאים את המשאבה המתאימה לו כדי להגביר את לחץ המים. כל בניין עוצב ותוכנן באופן שונה מהאחר, על כן חשוב להתאים את המשאבה לשימוש באמצעות דיזל או חשמל בהתאם לסוג החומר ממנו עשוי הבניין שנשרף.

על פי תקנות שירותי הכבאות, נדרשת הפרדה מוחלטת בין משאבות המים לכיבוי שריפות ממערכת המים הרגילה. חדר המשאבות חייב להיות מותקן על פי דרישות התקן הישראלי ורק לאחר אישורו של מכון התקנים, ניתן להתחיל את פרויקט בניית החדר. בנוסף, אחת לשנה נדרשים כל בעלי העסקים וראשי וועד הבית לבצע, בעזרת אנשי מקצוע לבטיחות אש, בדיקה מקיפה של כל המערכות בבניין.

לסיכום:

צוות טולדו ביקורת אש מבצע ביקורות שנתיות מקיפות לכיבוי אש עבור כל סוגי הבניינים, ועבור כל סוגי הציוד. אנו עורכים בדיקות מקיפות לכל המערכות הקיימות. הצוות המנוסה והמקצועי שלנו יגיע אל בית העסק שלכם וידאג בסוף הבדיקה לספק את כל האישורים שמוכיחים שהעסק שלכם עבר בהצלחה את ביקורת כיבוי האש התקופתית. צרו עצמנו קשר עוד היום – 072-3313676

חשוב לציין שבכל הקשור לנושאי ספרינקלרים בבניין המגורים או המשרד – התקנה, תיקון משאבות מים, בדיקת לחץ מים ועוד – כל אלה ועוד ייעשו רק על ידי חברות המתמחות בבטיחות באש.

צור קשר

מאמרים נוספים

מוכנות מראש מונעת מהאש להתפרץ

על פי התקנות החדשות של שירותי הכבאות וההצלה, אחת לכל 5 שנים יש לבצע בדיקת אפיון לרשת המים הציבורית. המשמעות היא שיש לבדוק באמצעות מדידה

שתפו:

גלילה לראש העמוד