ביקורת כיבוי אש לעסקים מצילה חיים

ציוד ומערכות לכיבוי אש הכרחיות לשעות מצוקה, בהן פרצה דליקה או שריפה בבניין המשרדים. זוהי אחריותו של כל בעל עסק לדאוג לכך שכל הציוד הנדרש לכיבוי אש יהיה זמין, תקין ומוכן לשימוש באופן מיידי עבור כל סכנה. לכן חשוב לערוך ביקורות תקופתיות שיוודאו את תקינות הציוד והמערכות, כדי למנוע את התרחשות האסון הבא

 

מהי ביקורת כיבוי אש?

עסקים חייבים לדאוג שיעמדו לרשותם כל המערכות והציוד הנדרש לכיבוי אש: מטפים, מערכות לגילוי אש, גלאי עשן, ארון המכיל גלגל עם צינור מים וספרינקלרים. לצד זאת, חשוב מאוד לבדוק גם  תקינות כל מערך הבטיחות באש שנמצאים במבנה, בסביבתו ובתוך המשרד. לא מעט בעלי עסקים שעורכים ביקורות כיבוי, אש מגלים ליקויים וחוסרים שאיש לא היה מודע לקיומם. הביקורת מאפשרת לבעל העסק להיערך מחדש עם ציוד תקין, המתאים לשימוש ומהיר תגובה.

 

מהי חשיבותה של ביקורת כיבוי אש?

האסון הבא יכול להימנע אם נוודא מראש שכל הציוד לשעת חירום נמצא תקין ובטוח לשימוש. דליקה או שריפה הן לא משחק, ולא מעט אסונות שהתרחשו גרמו לנזק רב לרכוש ולפגיעה קשה בבני אדם. ביקורת כיבוי אש לעסק שלך תמנע את השריפה הבאה ותציל חיים. כאשר מדובר בפגיעה ברכוש ובחיי אדם, אסור לנו להקל בכך ראש.

בעלי עסקים רשאים לערוך ביקורת עצמאית כדי לוודא שמערכות כיבוי האש פועלות באופן תקין. מומלץ לקיים ריענון תקופתי לעובדים בדבר נוהל בטיחות באש, מיקומן של יציאות החירום, השימוש בציוד במקרה של שריפה או דליקה ועוד. לא מעט סכנות נמנעו בזכות ערנות העובדים, מהירות התגובה לכיבוי השריפה ותקינות ציוד כיבוי האש.

חשוב לערוך ביקורת כיבוי אש לפחות אחת בשנה. בשעות חירום ובזמן סכנות, קיימת סכנה של לחץ ובלבול בקרב הציבור. לכן חשוב להקפיד על תקינות הציוד. הקפידו שהשלטים בבניין או במבנה העסקי מובילים בבטחה אל יציאות החירום, בדקו את מד הלחץ במטפים הנמצאים במבנה, דווחו מיד לשירות הביקורת השנתית לכיבוי אש על מטפים ריקים, הובילו את עובדיכם למקום מבטחים בזמן סכנה וטפלו בה במהירות ובנחישות, עד להגעתם של כוחות ההצלה.

בכל שנה מחויבים שירותי הכיבוי וההצלה לבצע ביקורת בבניינים פרטיים רבי קומות, בנייני משרדים ומשרדיים ציבוריים. במקרים שבהם נתגלו בעיות בביקורת, רשאים גורמי האכיפה לערוך ביקורות יותר מפעם אחת בשנה. תשלום האגרה מחושב בהתאם לשטח הציבורי הנבדק ובהתאם למחירון שנקבע על ידי משרד הפנים. התשלום מתבצע פעם אחת בשנה, גם אם נערכו יותר ביקורות במשך השנה.

צוות טולדו ביקורת אש מבצע ביקורות שנתיות מקיפות לכיבוי אש. אנו עורכים בדיקות כלליות לכל המערכות והציוד שקיימים במבנים פרטיים, ציבוריים ובבתי עסק. הצוות המנוסה והמקצועי שלנו יגיע אל בית העסק שלכם וידאג להעניק לכם בסופה את כל האישורים שמוכיחים שהעסק שלכם עבר בהצלחה את ביקורת כיבוי האש השנתית.

צור קשר

מאמרים נוספים

מוכנות מראש מונעת מהאש להתפרץ

על פי התקנות החדשות של שירותי הכבאות וההצלה, אחת לכל 5 שנים יש לבצע בדיקת אפיון לרשת המים הציבורית. המשמעות היא שיש לבדוק באמצעות מדידה

שתפו:

גלילה לראש העמוד