החשיבות של ציוד כיבוי אש

כאשר פורצת שריפה אין זמן לבזבז וצריך לעשות כל מאמץ לכבות אותה או למנוע ממנה להתפשט ולשם כך דרושים אביזרים אשר כל ייעודם הוא שליטה על האש. בכל מקום המאכלס בני אדם חובה שיימצא ציוד כיבוי אש מתאים במקומות אסטרטגיים – בנייני מגורים, מקומות עבודה, בתי ספר ועוד. מערכות של גילוי או כיבוי אש כוללות אביזרים שונים שלכל אחד מהם יש תפקיד מהותי במקרה של שריפה אמיתית ולכן חשוב לא רק שיימצאו אביזרים אלה, אלא גם לוודא שהם תקינים ותמיד מוכנים לשימוש ולפעולה.

 

איך יודעים היכן יש ציוד כיבוי אש?
כאשר מגיעים למקום עבודה חדש או שעוברים דירה לבניין חדש, מומלץ מאד לשאול את מי שכבר מכיר את המקום היכן נמצא הציוד הדרוש לכיבוי אש. כאשר פורצת שריפה כל דקה עשויה להיות חשובה ומהותית בהצלת חיים או רכוש ולכן לא כדאי לבזבז זמן במציאת הציוד לכיבוי האש אלא לדעת זאת מבעוד מועד. בבנייני מגורים בדרך יימצאו אביזרים אלה בארונות הממוקמים בכל קומה וקומה. במקומות עבודה או אזורים מסחריים ישנם בדרך כלל אחראים על בטיחות וביטחון והן יידעו כל מה שצריך אודות הציוד לכיבוי אש.

במידה ומגיעים למקום שלא מכירים כדאי מאד לשאול את הנוכחים המכירים כל מה שצריך לדעת בנוגע להתנהגות בעת שריפה או חשד להתפרצות אש במבנה. לא צריך להתבייש ולשאול את ממונה הבטיחות האם בדק בתקופה האחרונה שהציוד תקין ומוכן לפעולה וכאשר מתמקמים במשרד או עמדת העבודה החדשים כדאי לברר היכן יציאת המילוט הקרובה ביותר או זו שבה משתמשים בעת הודעה על שריפה בבניין.

 

אילו אביזרים נכללים בציוד כיבוי אש?
במקומות שבהם שוהים במקביל אנשים רבים או שמדובר בשטח רחב ידיים ניתן יהיה לראות ספרינקלים המותקנים בתקרת המבנה ותפקידם להתיז זרמי מים בלחץ גבוה כאשר ישנו חשד לאש במרחב. בכל קומה במבנים בדרך כלל ישנו גלגלון של צינור ארוך שניתן להשתמש ולהיעזר בו כדי לכבות אש במתז ישיר. באותה עמדה ברוב המקרים יונח גם מטף לכיבוי אשר, העשוי מאבקה המכבה את האש. מטף זה חייב להיות נגיש לכל אדם והשימוש בו פשוט על מנת שאפשר יהיה להשיג שליטה על האש כבר בשלבים הראשונים.
חברת טולדו ביקורת אש מוסמכת ומאושרת על ידי מכון התקנים לאספקה ושיווק של ציוד לכיבוי אש, כמו גם לביצוע ביקורות לתקינות מערכות כיבוי. עם מומחי החברה ניתן להתייעץ בנוגע להקמת מערכות גילוי וכיבוי אש בכל מקום. כל הציוד הנמכר ומותקן דרך החברה עומד בתקנים מחמירים של מכון התקנים על מנת שהלקוח יקבל את הציוד הטוב והבטוח ביותר שיוכל לעמוד לרשותו במקרה של שריפה. גם אתם מוזמנים לפנות עוד היום לקבל מידע.

צור קשר

מאמרים נוספים

מוכנות מראש מונעת מהאש להתפרץ

על פי התקנות החדשות של שירותי הכבאות וההצלה, אחת לכל 5 שנים יש לבצע בדיקת אפיון לרשת המים הציבורית. המשמעות היא שיש לבדוק באמצעות מדידה

שתפו:

גלילה לראש העמוד