תקנות כיבוי אש לבתים פרטיים

בשונה ממבני מגורים רבי קומות, בתים פרטיים צמודים לקרקע, עם כניסה פרטית ושטח עצמאי. לכן, גובשו תקנות כיבוי אש אחרות לבתים פרטיים, שונים בהנחייתם מהדרישות עבור בנייני מגורים, משרדים ובניינים ציבוריים

 

תקנות כיבוי אש לבתים פרטיים מתחלקים לשניים: תקנות לבית פרטי קיים ותקנות לבית פרטי הנמצא בשלבי תכנון ובנייה. במקרים בהם הבית עדיין לא אוכלס, נדרשים הדיירים להגיש בקשה לטופס 4 – טופס אכלוס, המהווה אישור רשמי מטעם הרשויות כי המבנה מוכן ובטוח באופן רשמי לקליטת דיירים. זהו שלב האישורים האחרון אותו צריכים הדיירים לעבור כדי להיכנס אל ביתם החדש.

כבר בשלבי התכנון המוקדמים, יש לוודא מראש היכן יונחו מערכות המיגון מפני אש. לאחר הבנייה, על הדיירים לפנות אל נציג מטעם הרשות הארצית לכבאות והצלה, ולהגיש לו טופס 4 יחד עם אישורים נוספים שמעידים כי הבית בטוח, וכל מערכות כיבוי האש תקינות.

על פי תקנות כיבוי האש החדשות לבתים פרטיים, חובה להתקין בכל מבנה פרטי שלושה אמצעי הגנה לבטיחות מפני שריפה או דליקה:

  • מטף אבקה שימוקם בסמוך לכניסה אל הבית, ומשקלו לא יהיה פחות משלושה קילוגרמים.
  • גלאי עשן שימוקם בכל אחד מחדרי השינה, במטבח, בסלון ובכניסה לכל חדר, גם אם מדובר על בית בעל יותר מקומה אחת.
  • גלגל כיבוי אש המחובר באופן ישיר אל מערכת המים של הבית. הגלגל ימוקם בארון לא נעול בכניסה הראשית של הבית, כדי לאפשר את השימוש המהיר בו במקרה של סכנה.

 

הרשות הארצית לכבאות והצלה אוכפת בחומרה את קיומם של אמצעי הגנה אלה. בנוסף ממליצה הרשות להתקין מערכות חדשות ומתקדמות שמגבירות את השמירה מפני נזק לרכוש ופגיעה בחיי אדם. למשל, ישנם בתים פרטיים בהם קיימות מערכות מיגון נוספות, כגון ספרינקלרים שפועלים באופן אוטומטי במקרה של סכנה.

 

מלבד הבקשה לקבלת חותמת בטופס 4, המהווה את האישור הסופי לאכלוס הבית, על הדיירים להגיע אל נציג הרשות המקומית עם עוד שלושה אישורים מרכזיים:

 

  • טופס חתום על ידי טכנאי גז מוסמך המאשר את תקינות מערכת הגז הביתית. כל ספקי הגז מחויבים לספק גז עם רישיון לאספקת גפ"מ. כמו כן, מהווה הטופס אישור על כך שחברת הגז מגיעה אל הבית ומקיימת ביקורת תקופתית למערכת הגז המותקנת בו.

 

  • טופס חתום בידי יועץ בטיחות מוסמך המאשר כי בבית מותקנים גלאי עשן בצורה תקינה. על הדיירים לצרף לאישור זה את טופס האחריות של המוצר.

 

  • טופס חתום בידי חשמלאי מוסמך המאשר את תקינות מערכת החשמל הקיימת בבית. האישור יוחתם כאשר התבצעו כל הבדיקות שמאשרים כי המערכת תקינה, גלאי העשן חוברו ועוד.

 

מבקשים להנפיק את כל האישורים ולעמוד בכל הדרישות? צוות העובדים המסור של טולדו ביקורת אש יעניק לכם את מגוון הפתרונות הטובים ביותר העומדים ברשותכם כדי לקבל את כל האישורים הרלוונטיים במהירות האפשרית.

 

צור קשר

מאמרים נוספים

מוכנות מראש מונעת מהאש להתפרץ

על פי התקנות החדשות של שירותי הכבאות וההצלה, אחת לכל 5 שנים יש לבצע בדיקת אפיון לרשת המים הציבורית. המשמעות היא שיש לבדוק באמצעות מדידה

שתפו:

גלילה לראש העמוד