מבינים את הסכנה – מפחיתים את הסיכוי לבערה

בבית קיימות סכנות ממשיות להתקלחות שריפות, כשהמטבח והמנגל הדלוק בחצר הם הגורם העיקרי לפרוץ שריפות, התקלחות עשן, איבוד רכוש ופגיעה בחיי אדם. כל זאת קורה כתוצאה מהיעדר תשומת לב, אפילו הקטנה ביותר, שיכלה למנוע את התפרצות השריפה

מהם הסכנות להתלקחות שריפה בבית?

באופן כללי בכל מקום בו נשהה ונדאג לשמור על כללי הבטיחות באש – כך נמנע את השריפה הבאה. ערמות עיתונים, קרטונים, רכוש עשוי עץ ורכוש נוסף העשוי מחומרים דליקים אחרים, עלולים להצית שריפה גדולה במהרה. לכן חשוב לדאוג לאחסן את הציוד הדליק בבית ולהימנע מלהשאיר חפצים דליקים לצד רהיטים כגון ספות ושידות עשויות עץ, מה שעלול להגדיל במהירות את השריפה אל שאר חלקי הבית.

מעבר לפריטים הדליקים הידועים לכל אחד, ישנן סכנות נוספות שעלולות לגרום להתקלחות שריפה בבית, אליהם אנו מודעים פחות:

בטריות – סוללות 9 וולט, הן בעלות הסיכון הגבוה ביותר לפרוץ שריפה. מומלץ לאכסן אותן במצב עומד (על החלק העליון), ועליו להדביק נייר דבק מבודד. חשוב לאחסן בנפרד סוללות 9 וולט משאר הסוללות. יחד עם זאת חשוב להבהיר שכל סוגי הסוללות יכולות לגרום לשריפה, גם אלו בעלות מטען נמוך.

ציוד חשמלי ביתי כגון טלוויזיה, מכונת כביסה, מייבש, מגהץ ומכונת הקפה – שכיח לחשוב כי ציוד חשמלי תקין תמיד, עד שלא מתקיים קצר חשמלי. ההיפך הוא הנכון. הצטברות אבק ליד שקעים חשמליים יכולים בקלות לגרום לשריפה ביתית, כבלים שמוחסנים מאחורי מיטות, שטיחים וארונות נשחקים לאורך השנים ועלולים להצית דליקה. לכן חשוב לבדוק באופן קבוע את כל הציוד החשמלי בבית, ללא יוצא מן הכלל. חשוב מאוד להקפיד על אחסון מוצרי חשמל הרחק ממקורות חום כגון דלקים שונים שבקלות יכולים להתלקח.

נורות חשמל – בהן קיימת סכנה פחות להצתת שריפה ביתית, אך גם עליהן חשוב לשים לב ולהקפיד להשתמש בנורה מסומנת, בעלת וואט מתאים לבית הנורה. במידה והנורה מתחממת יתר על המידה, יש להחליפה במהירות ולוודא שהיא מתאימה לבית המנורה.

מחשבים ניידים – כל מי שעובד עם מחשב נייד יודע כי לאחר זמן עבודה – המחשב מתחמם. מחשבים ניידים המונחים על משטחים רכים כגון מזרנים ושמיכות יכולים להתחמם יתר על המידה ולהתלקח. יש להימנע מהשארת המחשב הנייד על משטח רך ולדאוג שתהיה זרימת אוויר דרך פתחי האוורור של המחשב.

לסיכום

שריפה ביתית היא דבר שכיח, לכן חשוב להבין מהן הסכנות וכיצד ניתן לטפל בהן עד שיופיעו שירותי הכיבוי וההצלה בזמן שריפה. תחזוקה נכונה של גורמי סכנה לצד התקנת אמצעי גילוי וכיבוי אש כגון גלאי עשן, מטף ביתי ועוד יכולים למנוע נזק לרכוש ולהציל חיי אדם.

חברת טולדו ביקורת אש מוסמכת ומאושרת על ידי מכון התקנים לאספקה ושיווק של ציוד לכיבוי אש, כמו גם לביצוע ביקורות לתקינות מערכות כיבוי. מומחי החברה ישמחו לייעץ לכם בנוגע להקמת מערכות גילוי וכיבוי אש בכל מקום. כל הציוד הנמכר ומותקן דרך החברה עומד בתקנים מחמירים של מכון התקנים על מנת שהלקוח יקבל את הציוד הטוב והבטוח ביותר שיוכל לעמוד לרשותו במקרה של שריפה – ואתם מוזמנים לפנות עוד היום לקבל מידע.

צור קשר

מאמרים נוספים

מוכנות מראש מונעת מהאש להתפרץ

על פי התקנות החדשות של שירותי הכבאות וההצלה, אחת לכל 5 שנים יש לבצע בדיקת אפיון לרשת המים הציבורית. המשמעות היא שיש לבדוק באמצעות מדידה

שתפו:

גלילה לראש העמוד