המערכות האוטומטיות הופעלו – השריפה הסתיימה

בכל הנוגע למצבי חירום למערכות כיבוי אוטומטיות תפקיד חשוב שהולך ותופס תאוצה במערך הכבאות וההצלה על מנת להקטין את הסיכון לפגיעה ממשית ברכוש ובחיי אדם. יתרה מכך, תקנים חדשים העוסקים בבטיחות באש מחייבים התקנה של מערכות אש אוטומטיות בבתי עסק בהם יש סיכוי גבוה לפרוץ שריפה, כגון מסעדות ומטבחים בבתי מלון. בבנייני מגורים רבי קומות קיים סיכון ממשי להתלקחות של שריפה כתוצאה מקצר חשמלי, בעיקר בקומות הגבוהים, לכן נקבע כי במקומות אלה חובה להתקין מערכות כיבוי אש אוטומטיות. מערכות אלה מזרזות את התהליכים של כיבוי האש ולא מחייבות השקעה של זמן ואנרגיה. לדוגמא, במצב של שריפה, בבנייני מגורים המאכלסים דיירים רבים, קיים מנגנון אוטומטי שמזהה את מקור ההתלקחות, שולח אות למוקדי החירום על מנת לחסוך את השיחה ובכך מתקצר משמעותית זמן ההגעה של צוותי החירום אל המקום.

המערכות האוטומטיות תפסו חלק חשוב בתחום כיבוי אש באשר לתהליך ההשתלטות על השריפה, והן נדבך חשוב בפעולות קריטיות למניעת מצב חירום. תפקידן לזהות את התפרצות השריפה בזמן הראשוני ולהתחיל בפעולות סיוע למניעתה. בדרך זו, השריפות נעצרות באופן מוחלט או לכל הפחות נוצרת שליטה על התפרצות ההתקלחות עד להגעתם של אנשי החירום. מחקרים ובדיקות הוכיחו שהשימוש במערכות אוטומטיות למניעת שריפות (במיוחד בתחילת האירוע), מנע בטווח הארוך מצבים בהם שריפות היו מאבדות שליטה וגובות מחיר יקר הן ברכוש והן בחיי אדם.

מערכות כיבוי אש אוטומטית קיימות היום בכל מבנה מסחרי או מוסדי. המערכת הבולטת שכולנו מכירים היא מערכת המתזים (ספרינקלרים) – סדרה של צינורות בהם עוברים מים באופן קבוע. במצבי חירום, הזכוכית שעוטפת את הצינורות מתפוצצת כתוצאה מעליית הטמפרטורה בחדר, והמים משפריצים החוצה בלחץ כצורת מניפה ומגיעים לכל מוקדי השריפה.

את מערכות כיבוי האש האוטומטיות חשוב להתאים לסוג החדר והחומר בו הוא יותקן. בדומה למטפים, ישנם חומרים מעכבי בעירה שעלולים להצית יותר את האש או להרוס את תוכן החדר, לכן חשוב להתאים את המערכות לסוג החדר ולציוד שנמצא בתוכו.

לסיכום

חשוב מאוד לעבוד עם מערכות כיבוי אש אוטומטיות המסייעות בהרבה מאוד מקרים להשתלט על מוקדי שריפה בעצמן, לעכב את התפשטותן ולהזעיק באופן אוטומטי ללא עזרת אדם, את מערך הכיבוי וההצלה. בכך מערכות כיבוי אש אוטומטיות אחראיות באופן ישיר להגנה מפני פגיעה ברכוש וחשוב מכך, הן מצילות חיים.

זקוקים למערכות איכותיות לכיבוי אש? חשובה לכם איכותן הגבוהה של המערכות והתאמתן אל המקום בצורה הטובה ביותר? טולדו ביקורת אש היא הכתובת הנכונה עבורכם. החברה מעמידה לרשותכם את כל הפתרונות שאתם צריכים לגילוי ולכיבוי אש. לסקירת המוצרים השונים, צרו עמנו קשר עוד היום בטלפון 072-3313676

צור קשר

מאמרים נוספים

מוכנות מראש מונעת מהאש להתפרץ

על פי התקנות החדשות של שירותי הכבאות וההצלה, אחת לכל 5 שנים יש לבצע בדיקת אפיון לרשת המים הציבורית. המשמעות היא שיש לבדוק באמצעות מדידה

שתפו:

גלילה לראש העמוד