תקנות כיבוי אש ספרינקלרים

ספרינקלרים הם אמצעי מיגון חשובים מאוד במקרים שבהם פורצת שריפה או דליקה. הם מוצבים בתקרות הבניין או בקירות החללים שבין הדירות. המערכת פועלת באופן אוטומטי כאשר היא מרגישה שהטמפרטורה בחדר עלתה באופן חד, והתחילה שריפה במבנה. לאחר שלב הגילוי, המערכת מתיזה מים לכל עבר, מעכבת את התפשטות האש ומגנה כראוי על הדיירים ששוהים בבניין בזמן התקלחות האש

 

מערכת ספרינקלרים חשובה מאוד במצבים בהם פורצת אש. בזמן שריפה, מזהה המערכת אש ועשן,  ובאופן אוטומטי ניתזים מים לעבר השריפה, דרך הראש המחובר אל תקרת הקיר שבחדר.

כדי לשמור על בטיחות בית המגורים או בניין המשרדים, ולדאוג לתפעולו השוטף, נוצרו תקנות כיבוי אש חשובות למערכות ספרינקלרים ולמערכות מיגון מתקדמות נוספות, שהתקנתם היא בגדר חובה עבור כל בניין מגורים ועסק.

 

מהן תקנות כיבוי אש ספרינקלרים?

  • מערכות רגישות לגילוי עשן ואש שמתריעות באופן אוטומטי על הסכנה או על התפתחות אפשרית של סכנת שריפה שעלולה לפרוץ במבנה. המערכות מפעילות אזעקה רבת עוצמה שמתריעות בפני הדיירים על הסכנה המתקרבת.

 

  • דלתות ליציאות חירום חשובות מאוד עבור כל בניין מגורים ומשרדים. בכל עת יש ליידע את הציבור באמצעות שילוט מתאים על הימצאותן ומיקומן של יציאות החירום, והן צריכות להיות נגישות, מהירות להגעה, ערוכות לכל סכנה, לא נעולות ולאפשר מעבר כמה שיותר בטוח ומהיר. במצבים של שריפות ודליקות, ליציאות החירום יש תפקיד חשוב להצלת חיים של בני אדם. לכן, חשוב להקפיד על שילוט נכון שיותאם לקריאה במיוחד במצבים בהם פרצה דליקה, והופסקה כלל פעילות החשמל במבנה.
  • מערכת ספרינקלרים שבזמן שריפה או דליקה מפעילה מתזים של מים באופן אוטומטי. המים מגיעים אל המערכת דרך מערכת הצינורות של הבניין. במצבים בהם פרצה דליקה שאינה מהווה סכנה לפגיעה ברכוש או בבני אדם, יכולה המערכת להשתלט על האש בכוחות עצמה. מתזי המים המחוברים לתקרה, חייבים להיות במרחק בטוח אחד מהשני, בדיוק על פי התקן שנקבע בחוק. כמו כן התקנים מחמירים ומקפידים גם על שמירה בטוחה במרחקים בין הצינורות ועל כמות המים שנמצאת בכל אחד מהם. מערכת ספרינקלרים מוכרחת להיות מותקנת בכל בניין מגורים או בית עסק. היא מעניקה סיוע רב בעיכוב התפתחותה של הדליקה עד להגעתם של אנשי הכבאות וההצלה. המערכת יכולה להשתלט לבדה על שריפה גדולה שמשתוללת, גם אם מדובר בסכנה ממשית בפגיעה ברכוש ובחיי אדם.

 

עמידה בכל תקנות כיבוי אש ספרינקלרים הם בגדר חובה עבור כל בניין מגורים או בניין משרדים שמבקש אישור לאכלוס דיירים רבים. נציגי חברת טולדו ביקורת אש ישמחו להעניק לכם שירות מקצועי לבדיקת המערכת, והתקנת עמדות כיבוי אש על פי התקן הכתוב בחוק.

צור קשר

מאמרים נוספים

מוכנות מראש מונעת מהאש להתפרץ

על פי התקנות החדשות של שירותי הכבאות וההצלה, אחת לכל 5 שנים יש לבצע בדיקת אפיון לרשת המים הציבורית. המשמעות היא שיש לבדוק באמצעות מדידה

שתפו:

גלילה לראש העמוד