רישוי לכיבוי אש – קבלת אישור

כל מבנה שמוקם או נבנה, ללא קשר לייעוד או השימוש העתידיים שלו חייב לקבל את אישור הרשות הארצית לכבאות והצלה בטרם ייכנס לשימוש ויהיה מאוכלס בבני אדם. דרישה זו באה כדי לוודא שהמבנה הייעודי יהיה בטוח לשהייה בו ואפשר יהיה להתקין בו ציוד כיבוי כפי שדורש החוק. למרות שהרצון והשאיפה הם לא להשתמש אף פעם בציוד זה – חובה על פי החוק שכל מקום שבו שוהים בני אדם יהיה מצויד בכל האביזרים הדרושים לשימוש בשעת חירום. זו הסיבה שקבלת רישוי לכיבוי אש היא דרישת סף לאישור כל תכנית בנייה.
מהם השלבים לקבלת אישור לכיבוי אש?
חברת טולדו ביקורת אש היא החברה המובילה בארץ לביצוע ביקורת ציוד כיבוי אש קיים או לצורך קבלת אישור מרשות הכבאות וההצלה. עובדי החברה מוסמכים ומנוסים ועובדים על פי תקנים מחמירים העוסקים אך ורק בבטיחות אש והנחיות להתנהגות במקרי חירום. נציגי החברה ישמחו לסייע לכל לקוח העומד בפני הגשת בקשה לקבלת אישור מרשות הכבאות וההצלה ויסבירו בדיוק במה כרוכה קבלת האישור וכיצד מתנהל התהליך כך שיסתיים בדרך המהירה ביותר, ללא טרטורים או שלבים מיותרים.
את הבקשה לקבלת אישור לכיבוי אש יש להגיש לוועדה עוד בשלב הבניה של המבנה ועל סמך תכניות ושרטוטים של המבנה העתידי. על פי החוק ישנן דרישות ברורות ומפורשות בנוגע להימצאות ציוד כיבוי אש, כולל היכן וכיצד יש לאחסן את האביזרים לכיבוי אש ולכן בתכניות ובשרטוטים של המבנה צריכים להופיע המקומות הייעודים להנחת ציוד זה בדיוק כפי שדורש זאת החוק. כדי לוודא שהתכניות אכן מעודכנות על פי לשון החוק מומלץ להכינן ולהתייעץ בנוגע לנושא זה עם חברה מומחית בתחום כמו טולדו ביקורת אש.
דרישות של ציוד כיבוי אש
הדרישות מפורטות וברורות אך אין הן אחידות אלא מותאמות לייעוד המבנה שמוקם. כך למשל ניתן למצוא הנחיות שונות בין אם מדובר במבנה המיועד למגורים, בית עסק (משרד למשל), בית מלון, חניון, מחסן לציוד מסוים, מוסדות חינוך או תחנת דלק. לכל קטגוריה כזאת ישנן דרישות שונות בנוגע לציוד כיבוי האש הדרוש ולכן על מנת לקבל את האישור יש למלא אחר ההנחיות הספציפיות. גם בקטגוריות אלה ניתן למצוא תת קטגוריות, כמו מספר קומות בבניין, שטח של מרחב מסחרי, אבחנה בין בתי ספר לגני ילדים ועוד.
ההנחיות כוללות את כל מה שדרוש שיהיה במבנה כדי שבמקרה הצורך אפשר יהיה להתגונן ולהגן על כל בני האדם השוהים באותו זמן במבנה. בין האביזרים שמוזכרים בהנחיות ניתן למצוא מנעולים שונים, דלתות מיוחדות שאש או עשן לא עוברים דרכן, מיקום מדויק להימצאות מטף כיבוי או גלגלון זרנוק מים ועוד. התחשבות בכל הדרישות תזרז את קבלת האישור.

צור קשר

מאמרים נוספים

מוכנות מראש מונעת מהאש להתפרץ

על פי התקנות החדשות של שירותי הכבאות וההצלה, אחת לכל 5 שנים יש לבצע בדיקת אפיון לרשת המים הציבורית. המשמעות היא שיש לבדוק באמצעות מדידה

שתפו:

גלילה לראש העמוד