מוכנות מראש מונעת מהאש להתפרץ

על פי התקנות החדשות של שירותי הכבאות וההצלה, אחת לכל 5 שנים יש לבצע בדיקת אפיון לרשת המים הציבורית. המשמעות היא שיש לבדוק באמצעות מדידה האם כמות ולחץ המים שמגיעים מהרשות הציבורית עומדים בסטנדרטים, בדרישות ובצרכים של התושבים. בנוסף, בדיקה זאת מתבצעת כדי לבדוק את השימוש במערכות הספרינקלים ומשאבות המים הקיימות בכל מבנה המאכלס דיירים רבים, בניין משרדי, בניין רב קומות ועוד

מדוע יש לבצע בדיקת אפיון לרשת המים?

מערכות גילוי אש, כיבוי אש, ספרינקלרים ומשאבות לחץ מים חשובים מאוד במאמצים למניעת התפשטות האש, עד שיגיע למקום צוות הכיבוי. לכן בדיקת צינורות המים במערכת הציבורית חשובה מאוד, עד כדי קריטית שכן קיימים אלפי צינורות, רובם ישנים וחלודים שעלולים להיות קרועים או סתומים, וללא בדיקה מקיפה ייתכן כי לחץ וכמות המים המגיעים לבניין שלכם לא עומדים בתקן הישראלי לכיבוי שריפות. מצב שכזה עלול לגרום לשריפות קשות, פגישה ברכוש וגם בחיי אדם. על מנת לקבוע תקינות לחץ וספיקת מים, בדיקת צינורות המים צריכה להוכיח שאכן אספקת המים אל מערכת הכיבוי של כל בניין תואמת את הדרישה של מכון התקנים ומערך כיבוי האש בישראל.

כיצד הבדיקה מתבצעת בשטח?

בזמן ביצוע בדיקת לחץ וספיקת מים, נערכות בשטח מספר בדיקות מדידה מקצועיות שבודקות את העברת המים ואת גובה הלחץ, בסביבת כל מערכת לכיבוי אש הנמצאת בבניין. בין הבדיקות ניתן למנות: בדיקת ספיקת מים, בדיקת לחץ מים במצב סטטי ודינאמי, עריכת תרשים המדגים את הצינורות המגיעים לבניין ואת כמות המים והלחץ שהם מייצרים מדי יום ובשעת חירום. בדיקת אופיין רשת המים העירונית מתבצעת על מנת לדעת האם כמות המים הקיימת ברשת העירונית מספיקה לדרישות הכיבוי של המקום. הבדיקה מתבצעת באמצעות ערכה ייעודית למדידת לחצים וספיקות.

את הערכה מחברים להידרנט של רשת המים העירונית. בטרם מתחילים להזרים את המים, חשוב לבדוק תחילה את הלחץ שקיים במערכת במצב סטטי (לחץ במערכת ללא צורך בהזרמת מים אל משאבות הכיבוי). לאחר מכן מזרימים בהדרגה את המים דרך ההידרנט בכדי לבדוק את הלחץ שעובר בעת הזרמת המים וכדי לבדוק האם כמות המים שעוברת בצינורות מספיקה לכיבוי שריפות. בסוף הבדיקה, מעבירים את הנתונים שנמדדו אל מצגת או גרף כדי לבדוק האם כמות המים עומדת בדרישות התכנון של מערכות הכיבוי השונות, זאת בכדי להסיק את המסקנות לעתיד.

לסיכום

חשוב מאוד להיות מוכנים לכל אירוע חירום. לצינורות המים העירוניות תפקיד חשוב בהצלת רכוש ובהצלת חיי אדם. זרם המים המועבר מהצינורות אל משאבות המים חייב להיות חזק, מהיר ולהעביר לחץ של מים מותאם שיכסה את כל נקודות השריפה בבניין.

עובדי חברת טולדו יבצעו את הבדיקה במהירות, מקצועיות ומסירות ויעזרו בכל מצב שבו יהיה צורך לתקן, לשפץ או לחדש את ציוד כיבוי האש הקיים במקום. אתם מוזמנים לפנות אלינו ולקבל שירות מעולה בכל מה שקשור לתחום כיבוי האש

 

 

צור קשר

מאמרים נוספים

שתפו:

גלילה לראש העמוד