ניקוי מנדפים

מנדפים הם אזורי העבודה במעבדות כימיות, רפואיות וביולוגיות וכשמם כן הם – מנדפים אדים או שאריות של חומרים שלא מומלץ או אסור לשאוף אותם. בדרך כלל ישנו שימוש רחב במעבדות אלה בחומרים רעילים העלולים לסכן את בריאותו של עובד המעבדה ולכן עם חלק מהחומרים או צורות העבודה חובה לעבוד אך ורק בתוך המנדפים. כאשר מדובר במעבדה שיש בה פעילות רבה, יש צורך לבצע פעולות תחזוקה למנדפים ולארובות על מנת שלא תישארנה בהם שאריות של חומרים רעילים ומסוכנים.
חברת טולדו ביקורת אש היא הכתובת הנכונה לצורך ביצוע פעולות תחזוקה וניקוי של מנדפים וארובות. לא כל אחד ולא כל חברה רשאים לעסוק בתחום זה מפני שמדובר בעיסוק בחומרים מסוכנים וחובה להיות מוסמכים על מנת להתעסק בהם. צריך לדעת מידע רב אודות החומרים עצמם, על דרכי הטיפול הבטוחות ביותר בהם וגם יש לדעת כיצד לפעול במידה וקיימת דליפה של החומרים או פגיעה בגוף מהם. חברת טולדו ביקורת אש עובדת תחת תקנים מחמירים וכל עובדיה מוסמכים ומאושרים לביצוע פעולות אלה.
כיצד מתבצע ניקוי מנדפים?
ניקוי המנדף מתבצע במקביל הן באמצעות ניקוי פיזי של משטחי העבודה הפנימיים (תוך כדי הפעלה של מערכת האוורור במנדף) והן באמצעות ניקוי של הארובות המפנות את אדי החומרים החוצה מן המבנה והרחק מעובדי המעבדה. בעת ביצוע פעולות הניקוי יכול העובד גם לבדוק שהמנדף עובד בצורה תקינה וכי בארובה אין סדקים או הצטברות מסוכנת של חומרים רעילים על הדפנות שלה. ישנו תקן ישראלי מסוים העוסק בתחום של ניקוי מנדפים וארובות וחובה לעבוד על פי הנחיות תקן זה.
מדוע חשוב להקפיד על ניקוי מנדפים?
כאמור, כאשר ישנו שימוש במנדף זה אומר שישנו שימוש בחומרים מסוכנים או רעילים. חומרים אלה מתאדים עם הזמן ועם התקדמות העבודה והאדים שלהם מסולקים החוצה באמצעות מערכת האוורור של המנדף, דרך הארובות ולמעלה והרחק ממקומות שבהם שוהים בני אדם. לעיתים תיתכן סתימה בארובה או תקלה במערכת האוורור, מה שיצריך את הפסקת העבודה במנדף או אפילו במעבדה כולה. לכן ניקוי מנדפים על פי דרישות התקן כה דרוש ומהותי ובעזרת פעולת ניקוי זו אפשר לגלות תקלות או פגמים במערכת כולה ולתקן אותם.
כאשר מזמינים חברה לביצוע ניקוי מנדפים חשוב לוודא ולראות הוכחות שהחברה פועלת תחת המחיות החוק והתקן ושהעובדים מגיעים לביצוע העבודה מצוידים בכל אביזרי הבטיחות על מנת לשמור על שלומם ובריאותם. גם אתם יכולים להצטרף אל רשימת הלקוחות המרוצים של חברת טולדו ביקורת אש ולדעת שהחברה פועלת ללא דופי ואתם מקבלים את השירות הטוב ביותר שניתן לקבל בתחום כה רגיש ומסוכן זה. נציגי החברה יוכלו להתריע והזכיר על ביצוע ביקורת וניקוי כדי שאתם תוכלו להיות שקטים.

צור קשר

מאמרים נוספים

מוכנות מראש מונעת מהאש להתפרץ

על פי התקנות החדשות של שירותי הכבאות וההצלה, אחת לכל 5 שנים יש לבצע בדיקת אפיון לרשת המים הציבורית. המשמעות היא שיש לבדוק באמצעות מדידה

שתפו:

גלילה לראש העמוד